Oferta / Kredyt hipoteczny Znajdziemy najlepszy kredyt na Twoje mieszkanie lub dom

Jesteśmy tu, żeby Ci pomóc zrealizować marzenie o własnym mieszkaniu lub domu. Będziemy towarzyszyć Ci na każdym 
z etapów ubiegania się o kredyt hipoteczny, odpowiemy na wszystkie pytania, wynegocjujemy najkorzystniejsze możliwe warunki kredytowe i zadbamy o dopełnienie wszelkich formalności.

Ty zajmiesz się planowaniem
wystroju, a my zajmiemy
się całą resztą.

Jak przebiega proces ubiegania
się o kredyt hipoteczny?

1. Weryfikacja zdolności kredytowej.
2. Wybór interesującej Cię nieruchomości.
3. Podpisanie umowy przedwstępnej
z deweloperem/zbywcą.
4. Wybór oferty kredytowej.
5. Złożenie wniosku kredytowego.
6. Weryfikacja przez bank dokumentów nieruchomości 
 i dochodowych.
7. Oczekiwanie na decyzję.
8. Podpisanie umowy kredytowej.
9. Wypłata kredytu (po spełnieniu warunków
uruchomienia).
10. Podpisanie aktu notarialnego.
1. Weryfikacja zdolności kredytowej.
2. Wybór interesującej Cię nieruchomości.
3. Podpisanie umowy przedwstępnej ze sprzedającym.
4. Wybór oferty kredytowej.
5. Złożenie wniosku kredytowego.
6. Weryfikacja przez bank dokumentów nieruchomości i dochodowych.
7. Oczekiwanie na decyzję.
8. Podpisanie umowy kredytowej.
9. Podpisanie aktu notarialnego.
10. Wypłata kredytu (po spełnieniu warunków uruchomienia).

Jak przygotować się
na spotkanie z doradcą
kredytowym?

Zdajemy sobie sprawę, że ubieganie się o pierwszy kredyt hipoteczny bywa trudne, głównie ze względu na ilość nowych informacji, jakie należy przyswoić oraz decyzji, jakie trzeba podjąć. Dlatego staramy się, żeby już pierwsze spotkanie było jak najbardziej owocne 
i rozwiewało większość wątpliwości.

Pierwsze spotkanie ma na celu ustalenie,
jaki rodzaj nieruchomości Cię interesuje oraz
czy masz zdolność kredytową, a jeśli tak,
to jak wysoką.

Doradca zapyta Cię o:

  • rodzaj zatrudnienia (własna działalność, umowa o pracę na czas nieokreślony lub określony, umowa o dzieło, umowa zlecenie, inna),
  • wysokość zarobków,
  • obecność i wysokość aktualnych zobowiązań finansowych (karty kredytowe, limity odnawialne, kredyt w bankach lub parabankach),
  • liczbę osób na utrzymaniu,
  • stan cywilny oraz o to, czy chcesz wziąć kredyt ze swoim partnerem, czy w pojedynkę (więcej o kredycie hipotecznym dla singli przeczytasz na naszym blogu),
  • jak długi okres kredytowania preferujesz oraz jaka wysokość miesięcznej raty jest dla Ciebie do zaakceptowania.

Dokumenty najczęściej potrzebne
w procesie ubiegania się o kredyt hipoteczny

Podstawowe dokumenty akceptowane przez 95% banków w przypadku np. umowy o pracę:

  • Zaświadczenie o zatrudnieniu i dochodach na druku bankowym.
  • Pełny wyciąg z rachunku bankowego, na który wpływa wynagrodzenie, który potwierdza wszystkie przelewy wynagrodzenia widniejącego na zaświadczeniu o zatrudnieniu – szczególnie ważne, jeśli otrzymujesz podzielone wynagrodzenie na płacę z umowy o pracę i z umowy cywilnoprawnej.
  • Czasami poprosimy Cię o:
    • Zaświadczenie z ZUS o wysokości podstawy, od której odprowadzane są składki za ostatnie 3, 6 lub 12 miesięcy lub druki RMUA za analogiczny okres, jeśli uzyskujesz wynagrodzenie w gotówce.
    • PIT 37 za poprzedni rok lub dwa poprzednie lata z potwierdzeniem przyjęcia przez Urząd Skarbowy, jeśli posiadasz umowę o pracę na oznaczony czas.
    • Świadectwo pracy/okazanie poprzednich podpisanych umów 
z pracodawcą, jeśli trzeba wykazać wymagany staż pracy lub ciągłość zatrudnienia.
    • Oświadczenie od pracodawcy o braku przeciwwskazań do przedłużenia umowy o pracę na czas określony, jeśli posiadasz umowę o pracę na oznaczony czas.
    • Aneks do umowy o pracę potwierdzający podwyżkę, jeśli nastąpiła w ciągu ostatnich 6 miesięcy.

W przypadku chęci zakupu np. domu na rynku pierwotnym, potrzebne są następujące dokumenty:

  • Umowa przedwstępna z deweloperem wraz ze wszystkimi załącznikami, czyli prospektem informacyjnym, jeśli umowa nie podlega pod ustawę deweloperską.
  • Umowa rezerwacyjna/deweloperska lub umowa przedwstępna w przypadku budowy zakończonej z deweloperem wraz z prospektem informacyjnym i szkicem umowy przedwstępnej w formie aktu notarialnego. Dokumenty i załączniki muszą posiadać podpis i pieczęć dewelopera.
  • Umowa rezerwacyjna nie jest nigdy w formie aktu, w przypadku umowy przedwstępnej jest to forma dowolna – akt notarialny lub umowa cywilnoprawna.
  • Wypis z Krajowego Rejestru Sądowego dewelopera.
  • Wydruk z CEIDG z numerem NIP i REGON.
  • Pełnomocnictwa osób reprezentujących dewelopera, jeśli ich dane osobowe nie znajdują się w Krajowym Rejestrze Sądowym.
  • Oświadczenie dewelopera – dokument ważny jest przez 30 dni i musi być spisany na odpowiednim druku bankowym.
  • Decyzja o pozwoleniu na budowę, zaświadczenie o zakończeniu budowy, zaświadczenie o samodzielności lokalu lub zgłoszenie zakończenia prac budowlanych.

Najczęściej zadawane pytania

1. Na co można wziąć kredyt hipoteczny?

Środki z kredytu hipotecznego mogą zostać przeznaczone na sfinansowanie:

  • nieruchomości mieszkalnej, czyli np. domu jednorodzinnego, lokalu mieszkalnego w bloku lub kamienicy;
  • nieruchomości rekreacyjnej, czyli np. domku letniskowego lub działki rekreacyjnej;
  • działki budowlanej, która jest przeznaczona pod budowę domu jednorodzinnego;
  • nieruchomości rolnej-siedliskowej;
  • garażu/miejsca postojowego – pod warunkiem, że jest kredytowany razem z nieruchomością mieszkalną lub zabezpieczenie zostanie ustanowione na nieruchomości mieszkalnej.

2. Co można sfinansować środkami z kredytu hipotecznego?

Uzyskane w ten sposób pieniądze możesz przeznaczyć na:

  • budowę, dokończenie budowy, wykończenie mieszkania lub domu, remont, modernizację lub rozbudowę domu jednorodzinnego, lokalu mieszkalnego w domu wielorodzinnym, domu letniskowego lub garażu;
  • adaptację pomieszczenia niemieszkalnego na potrzeby mieszkaniowe;
  • kupno: wybudowanego domu jednorodzinnego lub letniskowego, lokalu mieszkalnego w domu wielorodzinnym, garażu lub miejsca postojowego, działki budowlanej, która jest przeznaczona pod budowę domu jednorodzinnego, działki rekreacyjnej, nieruchomości rolno-siedliskowej oraz nabycie spółdzielczego własnościowego prawa do wybudowanego lokalu mieszkalnego, spółdzielczego własnościowego prawa do domu jednorodzinnego;
  • wykup mieszkania komunalnego lub zakładowego;
  • spłatę kredytu mieszkaniowego w innym banku lub instytucji;
  • spłatę kredytu innego niż mieszkaniowy

3. Jak przebiega spłata kredytu na mieszkanie?

Zasady i harmonogram spłat jest dokładnie opisany w załączniku dołączonym do umowy kredytowej, którą podpisujesz z bankiem.

  • Jeżeli wybierzesz raty malejące, wówczas możesz spłacać kapitał co miesiąc.
  • Jeżeli wybierzesz raty stałe, wówczas spłacasz kredyt do miesiąc, a wysokość raty kapitałowej stanowi różnica pomiędzy kwotą obowiązującej raty kapitałowo-odsetkowej, a kwotą naliczonych odsetek (ostatnia rata jest ratą wyrównującą).
  • Terminy spłaty rat kapitałowo-odsetkowych lub odsetkowych są ustalane począwszy od następnego miesiąca po uruchomieniu kredytu lub wypłacie pierwszej transzy kredytu.
  • Spłata kredytu wraz z odsetkami może się odbywać na pomocą:
    • wpłaty gotówki w banku,
    • automatycznego poboru środków pieniężnych z Twojego rachunku prowadzonego w banku (na podstawie upoważnienia jakie dajesz bankowi podczas podpisywania umowy kredytowej),

4. Czy można podnieść kwotę kredytu o dodatkowe koszty?

Tak, pod warunkiem, że LTV kredytu nie przekroczy 90%. Możesz podnieść wysokość kredytu, a dodatkowe środki przeznaczyć na:

  • pokrycie kosztów sądowych, opłat notarialnych i innych opłat urzędowych;
  • prowizję przygotowawczą banku oraz opłaty i prowizje należne podmiotom pośredniczącym;
  • składkę z tytułu ubezpieczenia braku wkładu własnego.

5. Ile kosztuje pomoc doradcy kredytowego?

Nic. Osoba ubiegająca się o kredyt hipoteczny nie płaci doradcy kredytowemu. Jest on wynagradzany przez bank, z którego oferty ostatecznie skorzysta kredytobiorca. Nie znaczy to również, że koszt samego kredytu zostanie w jakikolwiek sposób zwiększony przez to, że dana osoba skorzystała z pomocy doradcy.